Akcie ERSTE BANK - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení , příspěvky 21 až 40

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Akcie ERSTE BANK - Diskuze k tématu Akcie ERSTE BANK


Výpis příspěvků 21 až 40 (264903)
 
určitě přečíst (1) 21.05.24 07:48  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Díky, opět fundované vysvětlení. Pokud tedy ještě vezmu Stellantis N.V. - matka je v NL, tudíž tam platí 15%, i když nakoupím na XETRA v SRN (ticker 8TI)? Není tedy třeba kupovat tuto akcii v US. Na druhé straně když koupím na třeba BASF (pár kousků mám), můžu koupit i na NYSE, ale to mi nepomůže, protože když je firma z Německa, napaří mi 26,375% i když koupím na NYSE, je to tak?Chci se prostě vyhnout tomu papírování, pokud to jde jen nákupem na urřitém trhu..
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 21.05.24 06:46  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ještě ta tabulka: https://cdn.patria.cz/archiv/Sazby-srazkovych-dani-na-dividendove-prijmy-2022-01-03.pdfA teď vyvstává otázka - mám Stellantis (zatím vzorek) koupil jsem na XETRA, je to firma se sídlem v Holansku (tam platí 15%) nicméně FIO mi to nabídlo koupit jen na XETRA tedy by se měly dividenty danit podle toho co říkáš německou srážkou 26,375%. Kdybych byl koupil na NYSE, danilo by se tedy 15%. Budu muset tedy vzrorek prodat před divi a zbytek nakupovat na NYSE.Totéž Vodafone, nakoupil jsem nerozumě na XETRA, tedy německá srážka. Nabízelo by se koupit v Londýně za 0% srážka, nicméně FIO Londýn nenabízí, jen NASDAQ. Udělám tedy to samé, prodám na XETŘE a nakoulím na NASDAQU.Uvažuji správně?
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 20.05.24 21:02  Taky akcionář  (290085)

XETRA vs NYSE

Ne, daní se hrubá dividenda, 10% si nechají ve výsledku Rakušané a těch 10% se započte v ČR a sníží se tak daňová povinnost v ČR o 10% a zbývá zaplatit 5% v ČR do celkové 15% daně.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 20.05.24 20:52  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

K výpočtu je třeba ještě znát konkrétní výši daně domluvené ve smlouvě o zamezení dvojího zdanění s konkrétní zemí. To tam Patria nemá. Co vím, tak téměř vždy je to 15%, výjimkou jsou Čína, Francie, Indie, Lucembursko Nizozemí a Rakousko. Ty mají domluveno 10%. V případě holandské firmy tedy platí obdobný princip jako u rakouska - u nás dodanit 5% a následně si (případně) zažádat o vrácení 5%.Teď si uvědomuju, že jsem první příklad s třemi emisemi téže firmy (Microsoft) zvolil docela blbě, měl jsem spíše vybrat tři různé akcie, každou z dané země. Třeba Apple, Basf a Erste. Takhle jsem asi nechtěně vzbudil dojem, že daň se vypočítává podle burzy kde se titul zobchodoval, ale ono je to tak, že se daň počítá podle pravidel země, kde má daňový domicil daná firma. Nelze říci XETRA = německá srážka. Záleží na titulu. Stejně tak když si koupím ERSTE na pražské burze, nedostanu divi sraženou o 15% a v korunách, ale v eurech a poníženou o 27,5%. ERSTE je prostě rakouská firma a že jsem ji koupil v Praze je fuk.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 20.05.24 20:29  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Nemám, nesnáším papírování, kašlu na to a daním víc než musím. V Evropě prostě kupuju tituly o kterých si myslím že mají růstový potenciál a divi je jen okrajová záležitost.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 20.05.24 20:12  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

V Británii mají daň segmentovanou, tedy nula platí jen do určité výše, pak už nulová není.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 20.05.24 20:09  Wiking  (248381)

XETRA vs NYSE

Toto je za mě jasné, jen se zeptám na vratku z Německa. Máš s tím nějakou zkušenost? Mám pár kousků DB a zatím se to kvůli nízké divi naprosto nevyplácí. Ale divi stoupá a např. v Rakousku se dá žádat tuším tři roky zpět. Potom bych průbnul i to Německo, ale nikde jsem nenašel nějaký postup (návod).
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 20.05.24 20:08  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Ne, zisk z obchodování je něco jiného než dividendy. Dividendy se daní srážkovou daní u zdroje a ty je dostaneš už ponížené o daň. Je to obdobné, jako když máš spořící účet u banky - tam ti taky připíšou úrok už zdaněný a finanční úřad se o to nijak nezajímá. U příjmů z obchodování je to opačně, tam si zisk musíš vypočítat a zdanit sám, burze je to naprosto šumák, jedinou daňovou povinnost máš vůči svémufinančnímu úřadu.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 20.05.24 20:00  Wiking  (248381)

XETRA vs NYSE

Není to zas tak složité. Na počátku každého roku vydává MF dokument, kde jsou kurzy pro zdanění zahraničních příjmů z minulého roku. Ty jako takové musíš uvést v DP, ať je daníš, nebo ne, pokud je to více než (tuším) šest tisíc ročně. No a ty příjmy se tím kurzem přepočítají (každá země má samostatný list). Konkrétně pro Rakousko potom platí, že se 5% dodaní (tak jak je psáno výše). Následně si požádáš v Rakousku o vratku 17,5% daně. S trochou štěstí za cca šest měsíců přijde. No a další rok vše znovu ;-)
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 20.05.24 19:58  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Příklad - mám tři divi, USA, Německo, Rakousko, každá divi dělá 100000 v dané měně.1) V USA je daň je 15% (mám vyplněn W-8BEN), dostanu tedy 100000 - 15000 = 85000 USD. Smlouva o zamezení dvojího zdanění s USA zní na 15% a tedy u nás už neplatím nic a mám 85000 USD2) Německo má daň je 26,375%, dostanu tedy 100000 - 26375 = 73625 EURVe smlouvě o zamezení dvojího zdanění s Německem je 15%, a protože bylo strženo více, u nás už neplatím nic. Mohu ale požádat německého správce daně, o vrácení stržené daně nad 15%, tedy 11,375% = 11375 EUR. Pokud doložím vše potřebné, němci mi (časem) vrátí 11375 EUR. Budu tedy mít celkem 73625+11375 = 85000 EUR3) Rakousko má daň 27,5%, dostanu tedy 100000-27500 = 72500 EUR.Ve smlouvě o zamezení dvojího zdanění s Rakouskem je pouze 10%, a protože u nás je daň 15%, musím dodanit ještě 5% = 5000 Eur. Zbyde mi 72500 - 5000 = 67500 EUR.Mohu ale požádat rakouského správce daně, o vrácení stržené daně nad 15%, tedy 27,5-10= 17,5% = 16500 EUR. Pokud doložím vše potřebné, rakušani mi (časem) vrátí 17500 EUR a budu tedy mít celkem 67500+17500 = 85000 EURSituace s vratkou se tedy od situace bez vratky daňově nijak neliší, vždy je zdaněna hrubá dividenda a je to vlastně obdobné, jako by čistá dividenda byla vyplacena ve dvou splátkách.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 20.05.24 19:57  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ještě ta tabulka: https://cdn.patria.cz/archiv/Sazby-srazkovych-dani-na-dividendove-prijmy-2022-01-03.pdfA teď vyvstává otázka - mám Stellantis (zatím vzorek) koupil jsem na XETRA, je to firma se sídlem v Holansku (tam platí 15%) nicméně FIO mi to nabídlo koupit jen na XETRA tedy by se měly dividenty danit podle toho co říkáš německou srážkou 26,375%. Kdybych byl koupil na NYSE, danilo by se tedy 15%. Budu muset tedy vzrorek prodat před divi a zbytek nakupovat na NYSE.Totéž Vodafone, nakoupil jsem nerozumě na XETRA, tedy německá srážka. Nabízelo by se koupit v Londýně za 0% srážka, nicméně FIO Londýn nenabízí, jen NASDAQ. Udělám tedy to samé, prodám na XETŘE a nakoulím na NASDAQU.Uvažuji správně?
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 20.05.24 19:21  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ne, zisky (před časovým testem 3 roky) z prodeje daníš v ČR.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 20.05.24 19:17  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Super rozbor, přesně takhle na příkladu si mi to dobře vysvětlil. Takže pro mě to znamená US akcie raději koupit na NYSE, protože formulář W8 mám podepsaný. Jen doufám, že to Fio nějak nezmrví. Budu jim muset pro jistotu zavolat když to chci přes masters účet. Jinak tady jsem našel dobrou tabulku se srážkovými daněmi jednotlivých zemí. Zajímavé je - Británie 0%, to by mě zajímalo, jakou mají dohodu s USA, jestli jim tedy platí u US akcií nula. Hm, to by se hodilo britské občanství..
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 20.05.24 18:21  FANTOMAS  (290082)

XETRA vs NYSE

Zajímalo by mě když vráti dan 17,5 % Rakousko zpět jakým způsobem se to daní dalši rok jestli to vůbec daníte a kde se to uvádí ??.Dlé mého by se vratka daně měla danit výpočet kurz ročni ČNB- EUR- a 15% kde do jaké kolonky to napsat nevím .Diky za zpětnou vazbu......
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 20.05.24 15:56  Wiking  (190426)

XETRA vs NYSE

Zajímavé téma. S divi mohu potvrdit, mám zkušenost s ERSTE, tzn. s Rakouskem. Ale jak je to se ziskem z prodeje? Např. nakoupím, prodám na XETRA a vytvořím zisk. Musím danit v Německu? Strhnou mi daň automaticky? Nemám zkušenost a tak se ptám, protože jsem přemýšlel o nákupech přes jiné burzy.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 20.05.24 15:41  CapotZapra  (273740)

XETRA vs NYSE

Zdanění dividend se odvozuje od výše naší daně (15%) a od znění konkrétní smlouvy o zamezení dvojího zdanění s daným státem. Příklad - koupíš si Microsoft ve třech zemích - v USA (MSFT), v Rakousku (MSFT.VI) a v Německu (MSF.DE).Dividendy se vždy daní u zdroje, takže ve všech třech případech obdržíš divi již zdaněné srážkovou daní v dané zemi: USA 30%, Rakousko 27,5%, Německo 26,375%. Smlouvy ČR o zamezení dvojího zdanění znějí v případě USA na 15%, u Německa na 15%, a u Rakouska na 10%. To jsou procenta, která lze započítat do u nás požadované 15% daně. Tedy v případě USA a Německa u nás už nedaníš nic, v případě Rakouska dodaníš u nás ještě 15-10=5% z hrubé dividendy.Následně, pokud ti to papírování stojí za to, můžeš doložit zahraničnímu správci daně, že tvůj daňový domicil není v dané zemi ale v ČR, a požádat o vratku tak, aby tvoje daň byla právě 15%. Tedy v USA by ti vrátili 30-15=15%, v Německu 26,375-15=11,375% a v Rakousku 27,5-10=17,5%. Ve všech třech případech bys tak odvedl 15%, rozdíl je jen kde ta daň skončí. V případě USA a Německa by těch 15% skončilo u nich, v případě Rakouska by 5% bylo příjmem ČR a 10% příjmem Rakouska.V případě USA lze vše zjednodušit, a to tak, že svůj daňový domicil sdělíš správci daně předem, a to vyplněním formuláře W-8BEN. Potom se u zdroje nedaní 30% ale rovnou 15% a tím pádem už nemusíš řešit vratku.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 20.05.24 13:44  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Díky, já vyměňuji z CZK přes Fio (větší objem), takže jestli do EUR nebo US je celkem jedno. To by člověk musel zvážit ještě budoucí vývoj té které měny. Mě jde hlavně o to zdanění, jestli mi z dividend srazí nebo nesrazí daň - jak je to u XETRA (liší se to podle zemí ve EU?), jak v US. Taky jsem zaslechl, že v US v případě dědění akcií hrozí až 40% dědická daň, takže jestli nekoupit US akcii raději na XETRA.. samozřejmě tomu se dá hravě vyhnout tím, že člověk těsně před smrtí ty akcie prodá :-)
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 20.05.24 12:58  Komik  (222306)

XETRA vs NYSE

U velkých emisí to bude jedno, u malých bych vybíral burzu, kde jsou větší objemy. U FIA jsou drahé převody mezi měnami, tak osobně bych nakupoval dle toho, jestli mám cash v € nebo $. Osobně s jinými burzami než CZ z FIO migruji do SAXO.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 19.05.24 16:52  Filda  (274263)

XETRA vs NYSE

Ahoj, můžete prosím někdo poradit? Mám Fio - je lepší US akcii koupit na XETRA (když tam je) v EUR, nebo přímo na NYSE? Jak je to se zdaněním dividend z jednoho nebo druhého trhu? Mám i Fio masters účet..formulář W8 nebo jak se to menuje mám podepsaný. Díky, F.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 17.05.24 19:05   (290041)

Vídeňská burza

Na stránkách vídeˇnské burzy je napsáno "Vídeňská burza je v pondělí 20.05. znovu otevřena. Infrastruktura je připravena provádět a uzavírat obchody".Také je tam k dohledání o kterých svátcích je opravdu zavřeno a kdy to přestože je státní svátek jede.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


Diskuze Akcie ERSTE BANK, další stránky: « Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Akcie ERSTE BANK

Akcie ERSTE BANK - zdrojová stránka k tématu diskuze Akcie ERSTE BANK.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Akcie ERSTE BANK e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Akcie ERSTE BANK.

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  669.00  -1.04% 
 ČEZ  948.50  +0.96% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.50  +0.90% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  297.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  778.00  +0.39% 
 MONETA MONEY BANK  99.60  +2.47% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 960.00  +0.67% 
 PHOTON ENERGY  45.15  +1.01% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.00  +3.49% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  731.00  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.37 USD 31.05   
 Zlato 2327.97 USD 31.05   
 Stříbro 30.36 USD 31.05   
 Káva 220.63 USD 31.05   
 Cukr 18.33 USD 31.05   
 Bavlna 76.15 USD 31.05   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.